Energie din natură

  Tot timpul am fost atrasă de sport şi mâncare sănătoasă. Îmi propuneam adesea să nu mai mănânc prăjeli, dulciuri în exces şi să reuşesc să duc la bun sfârşit un regim echilibrat. Nu am avut niciodată probleme cu silueta. Mereu mâncam pizza şi ciocolată la discreţie, produse cu un gust care mă cucerea instantaneu. Atunci când încercam să ţin un regim sănătos, mă opream asupra morcovilor fierţi, mazărei și asupra altor legume care în stare fiartă, nu au niciun gust, din punctul meu de vedere. Era oribil să mănânc salată de ştevie, doar pentru că ştiam că e sănătoasă. Era un chin să ţin o dietă sănătoasă, care nu mi se părea deloc echilibrată. Nu ştiu de unde aflasem eu că legumele fierte, fără carne, te ajută să te menţii în formă, adică, în cazul meu, să nu mă îngraş. În plus, de asemenea, excluderea pâinii din alimentație era absolut necesară, fiind nerecomandată într-o dietă sănătoasă. Cel puțin, așa mi se recomanda adesea de prieteni, cunoscuți, care mă vedeau preocupată de produsele sănătoase. Azi sfeclă, mâine broccoli. Nimic apetisant. A venit un moment în care am spus stop tuturor legumelor fierte şi salatelor fără gust.

20160726_084316
Arhivă personală

 Am hotărât împreună cu prietenul meu să mergem câteva ore la stupii părinţilor lui pentru a recolta polen în locul lor. Oportunitatea de a lua direct de la sursă a fost o bucurie pentru mine. Acesta este adus dimineaţa la stupi de către albine până să apară căldura, aşa că m-am trezit devreme şi am ajuns pe câmp în locul unde sunt amplasaţi stupii (mulţi stupi, enorm de mulţi). Am fost fascinată şi tot entuziasmul meu de a vedea cum lucrează fiecare albinuţă a învins teama iniţială de a fi înţepată de una dintre ele. Pentru mine a fost minunat să văd cum se montează colectoarele de polen la stup, să fiu înconjurată de sute de albine, să gust din mierea proaspăt făcută şi să simt gustul propolisului ca atare, nepreparat. De aici până la a deveni o consumatoare de polen crud cu miere, nu a mai fost decât un pas. Am început să studiez site-urile de sănătate, să citesc păreri despre anumite reţete cu seminţe de in, seminţe de chia. Voiam să prepar o rețetă care să aibă un gust bun şi să nu fie o corvoadă să mănânc ceva sănătos. Mâncarea nesănătoasă are un gust foarte agreat de papilele gustative. Numai când auzim de cartofi prajiți, ne plouă in gură. Iubim hamburgherii şi ciocolata, dar la fel de bine putem iubi şi mâncarea sănătoasă fără să ne gândim că are un gust rău.

  Eu mi-am creat propria reţetă pentru un regim de viaţă sănătos. Am vrut să fie pe gustul meu şi totuşi să aibă ingrediente cu multe beneficii pentru sănătate. Am ales produse de la Sano Vita şi am creat sănătatea din borcan din care se înfruptă toată familia.

 

 

Ingrediente:

– 3 linguri de fructe goji (le-am descoperit în categoria fructe-nuci de pe site-ul sanovita.ro)

– 3 linguri de seminţe chia

– o lămâie

– o lingură de ulei de in

– o lingură de polen

– 300 grame miere

Mod de preparare:

Într-un borcanul cu 300 gr miere se pun ingredientele. Se amestecă de jos în sus până ce se omogenizează toată compoziţia. Se păstrează în frigider.

În fiecare dimineaţă consum o linguriţă de ulei de in pe stomacul gol, apoi un pahar de apă cu lămâie şi 2 linguri din amestecul preparat.

gojiberries-500g-3342-300x300

 

  Fructele goji mi-au atras atenţia prin conţinutul crescut de antioxidanţi. Acestea mă protejează de stres şi reduc oboseala. Au un gust extrem de bun şi adesea aleg să le mănânc şi cu iaurt, nuci sau mere. Conţin vitamina A, calciu, vitamina B, fier şi fibre. Sunt cunoscute în special pentru faptul că încetinesc îmbătrânirea pielii. Trebuie să recunoştem că noi, femeile, ne dorim întotdeauna o piele tânără, fără riduri, iar aceste fructe ne sunt de mare ajutor.

  Uleiul de in nu mi se pare că are un anumit gust şi de aceea poate fi folosit la multe preparate fără să le influenţeze aroma. De multe ori, l-am folosit la salate sau chiar la copt.

seminte-de-in-1-kg-3323-500x500

  La fel ca semințele de in, este bogat în acizi graşi omega 3. Poate fi folosit, printre altele, în tratarea obezităţii, stimularea metabolismului energetic şi mărirea cantităţii de serotonină în creier, care ne conferă o stare de bine. Aşadar fericirea poate sta într-o lingură de ulei de in sau într-o linguriță de semințe de in. 🙂

20160726_084805
Arhivă personală

  Despre polen, am citit pe internet zece mii de lucruri bune, dar un singur lucru mi-a atras atenţia, faptul că profesorul dr. Nicolai Tsitsin, un biolog şi botanist renumit de la Institutul de Longevitate, a făcut un studiu ştiinţific asupra peste 200 de apicultori din Georgia care aveau peste 125 de ani. Poate vă întebați cum au trăit atât de mult. Acest lucru uimitor se datora consumului zilnic de miere şi polen, dar mai ales de polen. El a concluzionat în urma acestui studiu următoarele: “Consumat în mod regulat şi în cantitate suficientă, polenul crud de albine poate prelungi viaţa omului cu mulţi ani.” Abia atunci mi-am dat seama că nu avem nevoie de tratamente miraculoase sau operații estetice, ci putem foarte bine să profităm de ceea ce ne oferă natura.

seminte-de-chia-1kg-4354-300x300

  Seminţele de chia sunt absolut geniale. Le pun chiar şi în prăjituri şi budincă. Au proprietăţi ce previn îmbătrânirea precoce, inhibă apetitul, iar o lingură de seminţe asigură energia unei persoane pe durata întregii zile. Odată, am făcut sărăţele şi nu am avut mac pentru ornat. Mi-a trecut prin cap să folosesc seminţe de chia care s-au adaptat perfect pe sărăţelele rumenite. Aşadar, poţi să le foloseşti în orice combinaţie, inclusiv pentru crearea sănătăţii din borcan prezentată mai sus.

 Nu mai caut de mult timp reţete pe intenet pentru o viaţă sănătoasă. Mi le creez singură, în aşa fel încât să nu simt că a mânca sănătos e un chin. Din contră, poate fi un adevărat deliciu, o plăcere.

superblog-08-275x300

 Acest articol a fost scris pentru proba Reţeta unei vieţi sănătoase, din cadrul competiției SuperBlog 2016.


2 gânduri despre “Energie din natură

  1. Foarte tare reteta ta pentru sanatate din borcan, ca si idea semintelor de chia pe saratele. Articolul tau se citeste usor, abunda in informatii interesante si, mai ales, se vede preocuparea pentru stilul de viata sanatos. Feklicitari, mi-a placut foarte mult!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu