Nu putem trăi fără mașini

                   Am permis şi bine-mi pare,

                  Şi maşină în dotare

                  Merg la drum cu relaxare

                 Nu mi-e frica de parcare!

   Bucurie şi entuziasm cât cuprinde. Păi cum altfel, dacă am permis de conducere? Îmi place la nebunie să accelerez pe şosele (păstrând totuşi o limita), să parchez (şi aici păstrând totuşi o limita) :-), să merg la drum lung şi chiar să merg la întâmplare pe străzi. Viteza îmi poate fi prietenă, dar încerc să păstrez distanţa, să nu fim prea apropiate că s-ar putea să dăm în pom sau în şanţ. Deci, responsabilitate maximă şi atenţie. Am terminat şcoala de şoferi, gata să pun mâna pe maşină şi să demarez. Prietenul meu mă urmarea tot timpul din umbră. Era de o calmitate uimitoare când mai făceam mici greşeli. Era un profesor excepţional şi este în continuare. Am avut norocul să am doi instructori la fel de calmi şi răbdători, cel de acasă şi cel de la şcoala de şoferi. Numai că parcări nu prea am făcut la şcoală şi îmi dădeau bătăi de cap. Şi încă o dată, calmul prietenului meu mă scotea la liman. Slavă Domnului, nu i-am buşit maşina niciodată. De aceea, am spus mai sus că păstrez totuşi o limita când parchez şi mă uit de zece ori când mă dau jos din maşină să văd dacă am parcat sau nu ca o vacă. Să nu râdeți, dar la început parcatul pe două locuri era la ordinea zilei. Mă uitam la agerimea prietenului meu şi visam să fiu şi eu aşa. Când naiba? De ce nu acum? Era bine că îmi dădea maşina şi oricât îl scoteam din sărite, îmi explica mereu ce trebuie să fac. Încă o dată, şi încă o dată, până înţelegeam. Şi nu mă lăsăm. Îi puneam mâna pe maşină şi o zbugheam. Îl luăm şi pe el, evident, nu puteam să-l las pe jos. 🙂 Era mai mult decât GPS-ul meu. Mereu auzeam: Viteza, Amelia!, Mai uşor, Asigura-te etc. Să nu mai zic că m-a pus să alimentez cu argumentul că: Ai permis, ai maşină, descurcă-te! Trebuie să o fac şi pe asta. Mă privea de parcă mă maturizasem peste noapte şi trebuia să ştiu tot sau cel puţin, să învăţ tot, obligatoriu.

print-art

 

 Acum, stau şi mă gândesc că răspunsul la toate fricile mele, care nu erau puţine la număr, îl avea Edotec. Mă scăpa de multe lucrurile printre care: Doamne, să nu lovesc stâlpul!, Oare e bine pe unde o iau? Magazinul oferă sisteme de navigaţie auto.

Printre funcționalitățile navigațiilor auto multimedia pot enumera:

  • GPS integrat;

  • Integrare cu cameră marșarier, cameră față sau camere 360 grade, pentru a urmări pe ecranul navigației ce se întâmplă în jurul autoturismului în timp ce parchezi;

  • Folosire aplicatii si jocuri din Google Play precum Waze, Angry Birds, Gmail, Facebook etc.;

  • Car kit cu Bluetooth pentru convorbiri telefonice hands-free și comenzi de pe volan. Permite preluarea datelor de pe telefon direct pe ecranul navigației și folosirea telefonului prin comenzi de pe volan (răspuns la telefon, modificare volum al convorbirii, navigat în agenda telefonului etc.).;

  • Redare muzica de pe card, USB sau din aplicatii online precum Youtube si Zonga;

  • Redare filme de pe DVD sau USB;

  • Radio;

  • Posibilitatea de instalare TV Digital pentru a urmări emisiunile preferate direct din mașină;

  • Posibilitatea de a reda filme pe monitoare pentru tetieră sau plafon etc.

    navigatie-auto-multimedia-suport-la-parcare-150x150

  Pentru şoferii începători ca mine, este un mare ajutor. În felul acesta, nu te mai rătăceşti, eviţi străzile aglomerate sau în lucru. Pe de altă parte, dacă pentru prietenul meu parcarea e floare la ureche şi o poate face aproape cu ochii închişi ( sper totuşi să nu), pentru mine nu e acelaşi lucru. Camerele video auto şi senzorii de parcare mi-ar fi îmbunătăţit remarcabil şofatul imediat după ce am încheiat şcoala de şoferi, dar şi acum. Aş fi mult mai relaxată şi m-aş simţi mai în siguranţă. Cum reflexele mele în trafic nu sunt încă bine sudate, am nevoie de o camera care să mărească vizibilitatea la mersul cu spatele.

 Articolul a fost scris pentru proba Navigați în lumea gadgeturilor auto! din cadrul competitiei Super Blog 2016. 


Lasă un comentariu