Denim, te iubesc!

   În 1955 James Dean făcea furori în filmul Giant cu o pereche de blugi. Rapid, acest stil vestimentar a fost adoptat de tinerii care au urmărit filmul. Nu ştiu cum era la noi pe vremea lui Ceauşescu, însă ştiu că părinţii îmi povesteau adesea că era un articol vestimentar de lux şi că nu se găsea pe toate drumurile ca acum. Elvis Presley a fost unul dintre rebelii care au promvat denim-ul. A fost ceva nou pentru tineri şi totuşi un stil care s-a îmbunătăţit odată cu trecerea anilor. Blugii erau extrem de comozi şi multă lume îi purta pentru că erau rezistenţi şi se spălau uşor. Pe parcurs s-au adăugat şi acele capse la buzunare pentru mai multă rezistenţă. Eu îi asociez cu uşurinţă cu muzica disco şi cu distracţia. Oamenii încercau să se simtă rebeli şi tineri. Era o modă care a fost îmbunătăţită treptat de diferiţi designeri. De la blugii evazaţi, s-a trecut  la blugi skinny sau boyfriend, un stil dintr-un denim aparent vechi, dar actualizat zilelor noastre.

foto__photoland_images_corbis__be001134
Sursa foto: historia.ro

   Îmi aduc aminte că prima mea pereche de blugi am purtat-o la sfârşitul claselor primare. Mă fâţâiam în oglindă şi nu îmi venea să cred că se aşează aşa bine pe corp. Era prima mea pereche de pantaloni mulaţi, evazaţi în partea de jos. Anii au trecut şi mi-am îmbogăţit garderoba cu alte perechi de blugi. Bunicul meu, fiind croitor, îi asemăna mereu cu panatalonii din doc maro şi denim albastru, exact cum erau confecţionaţi blugii la sfârşitul anilor 1800, fiind ieftini şi total diferiţi de cei de acum. Îi plăcea să facă mişto de mine pe seama asta și să îi analizeze pe toate părţile. Cunoştea denim-ul extrem de bine şi înţelegea perfect fiecare cusătură cum era făcută. S-a obişnuit rapid cu blugii prespălaţi, dar nu a reuşit niciodată să se obişnuiască cu cei rupţi. Este un stil extrem de rebel, un salt brusc de la blugii cuminiți, cu o croială clasică, la cei sfâşiaţi. El era adeptul blugilor croiţi cu talie înalta (high rise), cu o croială fie naturală (natural fit) care oferă ceva mai mult spaţiu în zona șoldurilor şi a turului pantalonilor şi se îngustează uşor către glezna, fie relaxată (relaxed fit): asemănătoare croielii naturale, având cracul pantalonului mai larg în zona coapselor, a spatelui şi a șoldurilor. Fiindcă aveam nevoie adesea ca unele perechi de blugi să fie scurtate, apelam la el. Modelul slim fit i-a intrat în vizor rapid, a criticat anumite aspecte care nu îl mulţumeam, dar aşezarea pe corp i-a plăcut întotdeauna. Urmăreau extrem de bine linia corpului. După ce mi-a scurtat o pereche de blugi, am realizat că modelul era prea clasic şi sobru. I-am transformat rapid în blugi rupţi, fără să ştie el, evident.

denim3-199x300

   Blugii sunt ideali atât pentru persoanele slabe, dar şi pentru cele plinuţe. Acum, există o varietate de modele şi culori pentru fiecare tip de siluetă în parte. Am trecut prin emoţiile primei întâlniri cu brio ( cu actualul prieten). Nu am vrut să îi creez o imagine falsă despre mine. Şi pentru că mereu contează mai mult ce ai în cap decât pe tine, nu am ales brizbrizuri şi alte artificii de înfrumuseţare, ci haine care să îmi ofere confort, dar care să mă avantajeze din punct de vedere fizic. Nu m-am gândit la fuste scurte sau bluze decolate. Era culmea să merg aşa la prima întâlnire şi nu îmi doream să îl impresionez cu hainele, deşi nu ştiu ce impresie puteam să-i las aşa dezgolită. Una proastă în orice caz. M-am îmbrcat în blugi, cu o pereche de pantofi casual cu toc şi o bluză în carouri. Blugii s-au aşezat atât de bine pe corp, încât au urmărit perfect linia siluetei mele. Nu am renunţat la ei. Uneori mă îndrăgostesc atât de mult de o pereche de blugi încât uit că mai am şi alte perechi. Reuşesc să-i stilizez, să-i modific exact cum îmi plac mie. De multe ori, aleg haine care nu îmi vin bine şi nu sunt mărimea mea, dar nu aş renunţă la ele pentru nimic în lume, aşa că aleg să le modific, să le fac pe placul mea. Acum, pe lista mea de cumpărături se află şi o salopetă din denim. Am haine dintr-o singură piesă (salopete) şi ştiu că au fost foarte multă vreme considerate tabu pentru vestimentația unor femei, ele fiind asimilate muncilor din fabrici. Dar întotdeauna am iubit salopetele, poate uneori mai mult decât rochiile. 

     Hmm, parcă am iar chef de cumpărături.

  Articolul a fost scris pentru proba Denim, te iubim! din cadrul competiţiei SuperBlog 2016.


Lasă un comentariu